Dinsdag 18 februari - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Alexander - WaarBenJij.nu Dinsdag 18 februari - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Alexander - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18 februari

Door: Alexander en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Alexander

27 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Paarl

Vanochtend ga ik met Gerhardt naar de bouwmarkt om de materialen voor de ventilatie en het dak te kopen. Ik begin met het maken van een boerendeur in de kombuis. De kinderen vinden de elektrische apparaten machtig interessant en proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen, wat betekent dat de kinderen letterlijk op mijn voeten gaan staan. De oplossing is de apparaten even aan te zetten; van schrik stuiven ze weg! Angst voor een cirkelzaag op die leeftijd is niets verkeerd aan;-)
Het is het heetst van de dag, zelfs Afrikanen hebben het er vandaag moeilijk mee: 43 graden! Dan gaan we starten met het ventilatiesysteem; gaten maken in het dak. Het dak is door de zon zo heet dat zonder handschoenen je handen meteen verbranden als je het aanraakt. Ik raak door transpireren zoveel vocht kwijt dat ik de hele dag niet naar de wc hoef. Toch drink ik ruim 3,5 liter water.

Er is toch nog een doos met boeken gevonden dus Claire en Ingrid gaan weer naar de leeskamer. In de pauze spelen ze weer gezellig buiten met de kinderen. Ze gooien weer over met de bal.
Om 12.30 uur gaan we voor de lunch naar de Spur vlakbij. Na de lunch ga ik weer aan het werk en Claire en Ingrid gaan naar huis.

Ingrid:
Als ik aan het eind van de middag Alexander ophaal overleg ik met Heidi wat er de komende dagen gedaan kan worden. Beneden bij de crèche en peuter/kleuterklas kan ik weinig anders doen dan eten uitdelen of op de kinderen letten. Er werken op dit moment weer voldoende juffen/crèche leidsters en daarnaast lopen er ook aantal studenten stage. Ik loop er wat tussendoor en voel me niet echt op mijn gemak.

De vraag is of ik donderdag de Art klas kan verzorgen. Zo word ik weer lekker uit mijn comfort zone getrokken want echt creatief ben ik niet. Helemaal goed!
In het medical center staat een houten kastje met de informatie brochures deze willen ze graag geschilderd hebben. Dat moet een opdracht worden voor de oudere BSO kinderen.
We besluiten de NorSA vlag kleuren en de handafdruk uit het logo te gebruiken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paarl

Mijn eerste reis

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2014

Vrijdag

01 Maart 2014

Afscheid van Norsa

27 Februari 2014

Woensdag 19 februari

27 Februari 2014

Dinsdag 18 februari

26 Februari 2014

Maandag 17 februari
Alexander

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 3119

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: