Woensdag 19 februari - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Alexander - WaarBenJij.nu Woensdag 19 februari - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Alexander - WaarBenJij.nu

Woensdag 19 februari

Door: Alexander en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Alexander

27 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Paarl

De hele dag in het Center is voor Claire te lang. En omdat ze meer aansluiting heeft met de oudere kinderen hebben we besloten de middag te gaan. Dan komen de kinderen uit school. Ingrid en Claire zetten mij wel om 09.00 uur af en ik ga met Dries verder met het maken van de ventilatie. Ik maak wat legplanken in de kombuis waar schoonmaakmiddelen kunnen worden opgeslagen. Ook monteer ik een grote nieuwe ventilator voor een raamopening. Als er wordt gewerkt in de kombuis kan het raam worden geopend en door de ventilator kan er verse lucht worden toegevoerd.
Langzaam wordt voor de vrouwen in de gaarkeuken duidelijk dat hun werkomstandigheden beter gaan worden. Ze laten het niet direct merken aan mij maar via Louise hoor ik dat ze razend enthousiast zijn, ze voelen zich gewaardeerd. In de baberkamer (babykamer) zitten in de muren op plinthoogte enorme gaten in de wand. Daar kunnen ongedierte en insecten nestelen. De gaten zijn veroorzaakt doordat vocht dat tijdens regenperiodes buiten valt niet snel genoeg weg kan stromen en door de houten muren naar binnen stroomt. Er is geen regenwater afvoer rioolsysteem beschikbaar in de sloppenwijk. De bouwstijl is niet berekend op vochtige omstandigheden. Bijvoorbeeld de muren in natte ruimtes zijn van gewoon gipsplaat i.p.v. waterbestendige beplating. Drainage voor regenwater wordt na de zomer aangebracht, vandaag ga ik met een watervaste materiaal de gaten in de wanden aan de binnenkant dichttimmeren.

Om 12.00 uur zijn Claire en Ingrid er ook, we eten samen en dan gaan de dames de kast alvast gronden zodat deze morgen geschilderd kan worden. We doen dit buiten wat weer een hoop bekijks geeft uiteraard. Met name Gift (jongetje van 6 jaar) komt steeds kijken. De juf roept hem iedere keer terug maar dan verstopt hij zich achter de kast en kan er zo toch bij zijn. Ingrid laat het zo. Vanaf de eerste dag hangt deze charmeur om ons heen. Stoer en ondeugend ventje.
Ook Jayden (jongetje 5 jaar) is gek op ons alle drie. De eerste dag vloog hij Claire om haar nek. Vandaag is hij er niet. Dat is duidelijk te merken anders hoor je de hele dag "Jayden!" roepen omdat hij er weer vandoor gaat. Het is een klein en bijzonder mannetje
Gisteren einde van de middag heeft Claire kennis gemaakt met twee meiden, Anthonezia en Dengenic beide 8 of 9 jaar. Ze kan niet wachten tot ze uit school komen.
Zodra ze er zijn rennen ze schaterlachend achter elkaar aan.

Ik heb schmink meegebracht en vraag aan de leiding of ik mag schminken. Dat mag want iedereen heeft zijn huiswerk af. Ik ga druk aan de slag met tijger- en vlindergezichtjes. Alle kinderen komen kijken en er vormt zich een enorme rij!
Ik mis Maaike mijn schminkmaatje. Er komt echt geen einde aan, dit komt nooit goed. Ik vraag de stagiaires of ze alsjeblieft ook willen helpen. Drie uur later om 17.00 uur moeten we stoppen omdat de BSO dicht gaat!
Alexander maakt buiten foto's van alle tijgers en vlinders, de kinderen vinden het geweldig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paarl

Mijn eerste reis

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2014

Vrijdag

01 Maart 2014

Afscheid van Norsa

27 Februari 2014

Woensdag 19 februari

27 Februari 2014

Dinsdag 18 februari

26 Februari 2014

Maandag 17 februari
Alexander

Actief sinds 18 Feb. 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 3120

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: